drumurile noastre, poate

Azi am mers in Gara de Nord pentru prima data in ultimii ... 8 ani. M-am simtit ciudat pentru ca nu mergeam in calitate de calator, nici de gazda asteptandu-si oaspetii, nici de jurnalist in cautarea unui subiect. Am mers ca sa ii arat lui Teo trenurile. George a urcat-o intr-un rapid de Galati si eu i-am explicat cum devine treaba cu clasele, cum e cu destinatia, cu personalul-rapidul-intercity-ul. Apoi, am povestit despre transporturi in general. Asa am ajuns sa cumparam o revista despre cel mai vechi mijloc de transport - cel cu tractiune animala.
Doua sentimente stranii m-au incercat azi. Unul a fost acela ca pentru mine si pentru familia mea trenul a devenit un obiect de muzeu si gara o experienta de descoperire, nu neaparat un loc de unde pleci sau unde vrei sa ajungi. Al doilea sentiment a fost acela al nostalgiei. Nu am regasit in Gara de Nord acel freamat angoasant al calatoriei spre ceva ce trebuia atins. Nici emotia plecarii in tabara, nici pe cea a revenirii acasa, nici frica ratarii urcatului in vagon, nici mirosul cusetei sau al fumului de tigara de pe hol, nici placerea cunoasterii unor straini. Nici macar provocarea lecturii in cheie dubla a unei carti ca "Viata pe un peron".
I-am promis, totusi, lui Teo ca la un moment dat vom merge cu trenul la bunici sau la munte. Mi-am dat seama ca o astfel de experienta nu trebuie sa lipseasca din viata ei. Din viata nimanui. Caci, ce ar fi vietile fara trenuri, gari, peroane?  Ce ar fi un roman fara I.L.Caragiale si cum ar putea el sa inteleaga "Bubico", "Dl Goe" sau "Tren de placere" daca nu a urcat niciodata intr-un tren?



Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum a schimbat "pash-pash-ul" de Pufi viata noastra

hatikazuki